Doba čtení 5 minut

Eshop jako pokládka podlahy - správné základy vydrží krizi a podpoří růst i přes zdražování reklamy

z 10,5 milionů na 13 za rok. Ze 13 na 15,7 za další. Jde to s téměř každým eshopem, ale musí se položit takový základ, který poslouží na roky dopředu. Jak na to v odvětví podlah, kde konkurují giganti Hornbach či Breno?

20-25 % / rok

Každoroční růst obratu o min 20 %

3 kroky

které vedou k postupnému a jistému růstu

1/3 snížení

Ceny za reklamu, která jinak ročně zdražuje o 8 %

Hlavní výzvy tohoto projektu

1
Lidé přestali chodit do obchodů (ale chtějí podlahy vidět)
Konkurence velkých firem typu Hornbach či Breno s velkýkmi rozpočty
2
3
Výběr podlah je složitý a lidé potřebují pomoct s výběrem hned v několika směrech
Domluvite si s námi krátký hovor na probrání vašeho byznysu
Disciplína a kreativita

3 kroky k dlouhodobému růstu

UX design

Data a úpravy webu

Rozhovory se zákazníky a úpravy webu dle jejich potřeb

Testování

Kreativní reklama

Texty a grafika napasované na výzkum - potřeby, humor & design (příklady níže)

PPC optimalizace

PPC optimalizace

Jen zákazník potvrdí, co (na něj) funguje. Testování kreativ a cílových skupin.

Jak jsme postupovali a proč to funguje??

Kolik existuje důvodů proč si lidi kupují podlahu? Jeden (potřebují podlahu)? Je jich zhruba 7. Stejně tak je cca 22 obav a motivací, proč nakoupit, nebo přejít ke konkurenci. Jak to víme? Honza(majitel) se ptá a my také - zákazníků. A stejně jako když přijdete do specializovaného obchodu, i na eshopu vás uvítá stránka, která vám poradí.

  • Reálné fotky v prostoru, přiblížení na materiál aj.
  • Vypsané plusy a mínusy podlahy
  • a dalších 84 důležitých bodů, na kterých je produktová stránka přizpůsobená zákazníkovo potřebám + přítel řemeslník na telefonu (customer support).

Tím jsme vyrovnali podklad, abychom mohli položit podlahu - reklamu. A protože krásné řemeslo není potřeba komplikovat, ale ladit detaily, vybrali jsme důvody, obavy a motivace k nákupu, z kterých jsme vytvořili texty a reklamy. asda
A kdo ví, co se zákazníkovi nejvíce líbí a co chce? Nikdy agentura, nikdy odborník - vždycky jen zákazník. Ten se ale cítí každý týden jinak. Jednou má peníze, jednou to chce rychle, jednou má velkou vizi své nové budoucnosti (v bytě s krásnou podlahou). Proto testujeme různé přístupy komunikace. Design, cenu, výhody materiálu, vhodnost pro rodiny a další.

Vždy 2x do roka připravujeme plán na následující půlrok a nastavujeme byznysové, které chce klient dosáhnout. Tím se pak v čase otestují různé přístupy a víme, do čeho v dalších kvartálech více investovat na rozdíl od náhodného postupování měsíc co měsíc.

TIP: Optimální počet reklam na testování je na začátek mix zhruba 12 bannerů a videí.
Dále si můžete prohlédnout pár směrů, které jsme testovali.

Zaměření na design. "Pokud bude pěkná a správně podlaha, dopadne dobře vše", což je při dobrém výběru pravda

Tzv. "USP" přístup - výběh hlavních benefitů a představení produktu. Jednoduchá a účinná verze reklamy.

Zde testujeme přístup reálných častých otázek zákazníků. Ty jsme zjistili z výzkumu. Velmi neotřelá a funkční kreativa.

Další "USP" přístup - jiné texty a jiný vizuál mohou zaujmout jiné cílové skupiny i s podobným obsahem, jako jiná kreativa.

Co o spolupráci řekl majitel?

Jan Kalina
‍‍
Majitel

Kalinka kalinka kalinka maje, v sade jagoda malinka malinka maja

Kdo rozumí trhu a lidem, ten vydělává

I když byl eshop původně malinký a konkurence obrovská, dodrželi jsme všechny důležité kroky - průzkum, dobrou nabídku v reklamě a web pasující na nabídku.

Vydělané peníze jsme vraceli do rozvoje na další činnosti (emaling, další úpravy) a za pár měsíců vydělával eshop 2-3x více.

Napište nám a zjistíme, ve kterých příležitostech leží právě vám leží nejvíc tollarů na stole.

Domluvit schůzku
a krátký poznávací hovor
Tollar O nás

Další případové studie

TollarLogo VIP power