Doba čtení 4 minuty

Ověřený postup, jak udělat z webu a reklamy digitálního obchodníka - od realit přes finančnictví až po B2B služby

Přečtěte si postup, kterým jsme v realitách pomohli vydělat přes 1 miliardu, ve financích stamiliony na aktivech a také stovky poptávek na různé služby.

Případová studie Tollar náhled

Přes 1 mld.

a stovky poptávek díky naší práci.

Z 6 na 100+

Poptávek měsíčně po optimalizaci.

1 z 20

firem postup využívá k online akvizici.

Hlavní výzvy tohoto projektu

1
Web, který vysvětluje službu, motivuje, je důvěryhodný a má skvělou nabídku
Vytvoření správného mixu reklamy a obsahu (na sítích, v mailingu, na blogu)
2
3
Výzkumem a daty podchycené to, co zákazník dělá a jeho potřeby.
Chci audit
a krátký poznávací hovor
Postup je základ

Jaké postupy jsme při rozvoji použili?

Uživatelský výzkum

Výzkum

Uživatelský výzkum, zákaznické rozhovory, recenze aj.

UX design

UX design

Nové dopadové stránky a přístupy k reklamám a komunikaci.

Testování

Copywriting

Dlouhodobé vylepšování kreativ a akcí.

PPC optimalizace

PPC optimalizace

Kombinace Google Ads, Meta reklam a dalších kanálů.

Chci audit
a krátký poznávací hovor

Jak jsme postupovali a proč?

Prodávat služby je lehké. Narozdíl od produktů totiž často pomáhají zákazníkům v jasně dané věci.

Vy potřebujete zákazníka jen motivovat (co se jim v životě změní?) a vysvětlit jim, proč s spolupracovat s vámi (kompetence a důvěra.)

Kde je tedy háček? Jde o podrobnou a důslednou práci, podobně jako při stavění domu. Ukážeme si ve zkratce fáze, které musíte splnit, abyste dlouhodobě získávali relevantní poptávky:

Fáze 1. - Bez výzkumu to nemá cenu

  • Nejdůležitější je znát potřeby vašich zákazníků (framwork jobs to be done nám pomáhá zjistit, co musí uživatel udělat, aby dosáhl svého vysněného cíle)
  • Podívejte se k ostatním - co na nich zákazníci milují a nesnášejí? (recenze, forum debaty)
  • Něco nabízíte vy, něco chce uživatel - a tam, kde se potkáváte, vzniká propozice. Tou vyjádříte, co pro zákazníka děláte a proč si zvolit vás (unikátnost).
  • Největším zabijákem konverzí jsou ale námitky (nepotřebuju to, je to drahé apod.)
  • Námitkám se předchází v obsahu, můžeme použít FAQ, přímo sekci vyvracející strachy, nebo sekci motivace.
TIP: Pouhým zkrácením textů, změnou výzvy na tlačítku a změnou propozice jsme dosáhli 200 % zvýšení poptávek. Texty vždy bereme z dat o zákaznících.

Fáze 2 - Postavíme web, jako by to byl obchodník

  • Dobrý obchodník dobře vypadá, má charisma, je přesvědčivý, důvěryhodný a velmi dobře zná svůj produkt
  • K tomu všemu dokáže vysvětlit, proč produkt potřebujete - use cases (použití služby)
  • Často vám také odhalí, jak pomohl jinde - případová studie
  • Příběh produktu, jeho vize a hlavně pochopení jsou také velmi důležité (příběh v celém webu, stránka “o nás”)
TIP: Pokročilé weby řeší zákazníkův problém. Ty nejpokročilejší ho ale motivují a opravdu se od konkurence odlišují (brandem, nabídkou, okolními službami).

Fáze 3 - Reklama a nabídka, která se neodmítá

  • Představte si den vašeho zákazníka jako příběh - co dělá, co shání, co ho baví a co trápí? Tím vznikne tzv. zákaznická cesta. Díky té víte, v jaké situaci zákazník je.
  • V jednotlivých fázích zákaznické cesty řeší uživatel třeba: Potřebuju něco najít, potřebuji to poměřit, potřebuji se o tom poradit. Tyto potřeby oslovíte skrze touch pointy - reklama, mailing, social media, blog, recenze a další.
  • Nabídka musí splňovat to, co uživatel řeší. Reklama musí být na míru vytvořená chtíči nebo problému uživatele. Jinak je to jako nabízet led eskymákům.
TIP: Změnou nabídky (např. z holé poptávky na audit nebo konzultaci zdarma) a dopadové stránky (z generické na specifickou) jsme byli schopni získat o 25 % víc konverzí meziročně.

Fáze 4 - Nikomu nevěřte, ani sobě - optimalizujte

  • Dost často nám reklama přestane po nějaké době fungovat, nebo nefunguje od začátku. A to je v pořádku...
  • Tvoříme proto stovky kreativ a zkoušíme přístupy - srovnání, komunikace benefitu, humor či zákaznické recenze (přístupů je mnoho)
  • Z dat pak vidíme, jestli náš web zákazníky zajímá - a pokude ne, tak ho vyhodíme...

Nyní vážně - toto je jeden z největších problémů firem - nepracují s webem. Pokud nefunguje, musíme ho optimalizovat podle dat - a pak funguje:-)

TIP: Firmy, které tvoří více dopadových stránek (5-15) mají často až o 50% více poptávek, než firmy s jednou až pěti dopadovými stránkami.

Co jsou často největší zádrhely a nejrychlejší možnosti funkčních úprav?

Zádrhely

X Vaše reklamy neřeší opravdové problémy zákazníků nebo je nemotivují dobrou nabídkou.
X Jste nedůvěryhodní a neoriginální - vaše komunikace je stejná při srovnání 5 dalších firem v oboru.

Úpravy

✔️Rozšíření reklam na různé přístupy k motivaci, problémům. Přenastavení reklamních systémů.
✔️autentický web s jasnou propozicí, benefity a doložitelným use case (příběh, recenze apod.).

Proč to vše fungovalo a jak můžeme pomoct vám?

Lead kampaně nás baví, protože často spolupracujeme s klienty velmi úzce a řešíme opravdové problémy a chtíče zákazníků. Také víme, že pokud opravdu dodržíme postup, výsledky přijdou vždy.

Pojďme si promluvit a zjistíme, ve kterých příležitostech vám leží nejvíc tollarů na stole.

Chci audit
a krátký poznávací hovor
Tollar O nás

Další případové studie

Logo Severské světloLogo VIP powerLogo VIP power