Doba čtení 5 minut

Eshop jako vinice. Dlouhodobá péče vynáší to nejlepší víno (a obrat o 25 %)

Jen v prvních 6 měsících roku 25 jsme Decanté posunuli ze 3,5 na 4,5 milionů ročně. A přiléváme cca 30 % meziročně dál. Že víno miluje každý? Také ho prodává každý. Jak nechat reklamu dozrát, aby vás chtěli "všichni"? Povíme vám to ve 3 bodech.

25-30 % / rok

Roční nárůst obratu 3 roky po sobě

3 kroky

které vedly k postupnému a jistému růstu

6 cílovek

Našli jsme nové výdělečné segmenty (ne)vinařů

Hlavní výzvy tohoto projektu

1
Široký výběr = co kdy prodávat?
Konkurence velkých hráčů (německé firmy, globální)
2
3
Komunikace na různé typy (ne)vinařů
Domluvite si s námi krátký hovor na probrání vašeho byznysu
Disciplína a kreativita

3 kroky k dlouhodobému růstu

UX design

Plánování a segmentace

Výběr správných produktů, kdy je prodávat, jakým stylem a s jakou nabídkou - věda?

Testování

Kreativní reklama

Texty a grafika napasované na výzkum - potřeby, humor & design (příklady níže)

PPC optimalizace

PPC testování

Jen zákazník potvrdí, co (na něj) funguje. Testování na FB, IG, Google ads aj.

Jak jsme postupovali a proč to funguje?

Posaďte se, my vám nalijeme pohárek vína. Tak nás vítají v Liberci u Decanté a tak vítáme i my jejich zákazníky. Co je v tomto odvětví nejdůležitější:

  • Každý rád pije něco jiného - testování kreativ
  • U vína se člověk baví! A měl by i u jeho výběru online - divoké nápady v reklamách, které prodávají)
  • Na víno se člověk rád vrací - mailing, strategie na retenci

Na začátku se “prostě prodávalo víno”. Tedy velmi pečlivě vybraný sortiment z celého světa v čele se skvělým vinařem a jeho týmem. Ale jak se trh i chutě mění, tak se mění i byznys. Aby šlo vše podle vašeho plánu, byl potřeba vytvořit šestiměsíční bojový plán - co kdy zasít, abychom sklidili vysoké obraty?

  • Slevové a výhodné akce tak, aby dávaly smysl a ne jen slevu (balíčky, zboží, nápad) 
  • Kreativní rozdělení kampaní - např. párování vína, regiony, typy vinařů, chuťové profily
  • Rozdělení rozpočtů, očekávané náklady, růst, PNO

Každý týden strávíme několik hodin strategickou optimalizací. Dle dat víme, jestli kupuje firma, muž, žena, nakupují dárek, víno na vychutnání apod. Sledujeme sezónu, odstřiháváme špatné kampaně jako uschlé větývky a ty dobré necháváme zrát (na rozdíl od vína ne bez zásahu, rozvíjíme je dalšími kreativami, na webu a rozpočtem).

Pojďme se podívat na pár reklam na různé segmenty.

Úplně nejjednodušší kombinace představení vína s vizuálním ukázkou jeho chutí - zaměřeno více na vinaře, co ví co chtějí.

Představení českého vína, zajímavým a vtipným způsobem. Sám výrobce se nám zde ozval s pochvalou od lidí. Brand i výkon.

Zmiňované balíčkování a sezóna - balíčky suchých vín na léto. Zároveň kombinace regionů a palet chutí na ozkoušení.

Primitivo lidi milují. Našli jsme několik způsobů, jak ho ještě více ukázat. Vtipný twist na pivo a párek.

Na konec mailing, další plán a ladění eshopu. Nikdy bychom za klienta nevytvořili něco, co sami nechceme číst, a proto přiznáváme, že si občas k newsletteru pro DCNT sklenku pro inspiraci nalijeme. Výsledkem jsou pak nejen zábavné a naučné průpovídky, ale také maily, které vydělávají vyšší desítky tisíc korun. Vypadá to třeba takto 

Žádné "máme pro vás kilo, přidejte se do newsletteru". Odvážný newsletter jako sklenka třetího vína. Exkluzivní nabídky.

Věděli jste, že víno je starší než hádky o jeho chuti? 8 faktů o víně, které vyvolali debatu, smích i nákupy. Píšeme o gastru, víně, historii, zvycích...

Majitel Hynek Novotný - bohém, muzikant neskutečný vinař a v neposlední řadě prvotřídní byznysman - se v článku pro IDNES.cz (https://www.idnes.cz/finance/prace-a-podnikani/bubenik-hynek-novotny-decante-vino-podnikani.A231101_091451_podnikani_sov) rozpovídal o tom, jak v jeho 50+ mio ročně výdělečném podnikání vsadil na eshop i B2B. V obou směrech poskytujeme oporu a odměnou nám všem jsou zábavné degustace v Liberci - a hlavně rostoucí obraty a spokojení zákazníci.

Co o spolupráci řekla manažerka?

Klára Foktová
Manežerka

Pány z Tollaru můžeme doporučit všema deseti, jsou to profesionálové a nadšenci ve svém oboru. Perfektní komunikace i s lidmi, kteří nemají velké zkušenosti v online marketingu. Hlavně ale získáváme spoustu nových zákazníků a zvyšujeme obrat. A také přichází s cennými radami a podněty pro zlepšení.Oceňujeme kreativitu a vstřícnost. Svěřit se do rukou profesionálu se vyplatí!

Kdo rozumí trhu a lidem, ten vydělává

I když byl eshop původně malinký a konkurence obrovská, dodrželi jsme všechny důležité kroky - průzkum, dobrou nabídku v reklamě a web pasující na nabídku.

Vydělané peníze jsme vraceli do rozvoje na další činnosti (emaling, další úpravy) a za pár měsíců vydělával eshop 2-3x více.

Napište nám a zjistíme, ve kterých příležitostech leží právě vám leží nejvíc tollarů na stole.

Domluvit schůzku
a krátký poznávací hovor
Tollar O nás

Další případové studie

TollarLogo VIP power