Proliky z reklamy ročně zdražují o cca 8 %. Web by měl být váš digitální obchodník, takže přeci nechcete, aby přišel před zájemce a zahlásil “JSEM FIRMA A NABÍZÍM TYHLE SLUŽBY”. To funguje na farmářských trzích, ale v boji o pozornost na poli digitálu potřebujete zajmout a chytře a jednoduše vysvětlit, jak vyřešíte zájemcův problém. A proto začneme propozicí.
Cca 75 % všech návštěvníků se podle propozice rozhodne, jestli bude pokračovat, nebo odejdou. Hlavní nadpis (headline - propizice) na stránce, kam posíláte zájemce, musí splňovat 2-3 body:
Správná unikátní propozice (headline) je výsledek testování a desítek návrhů, ale může i několika násobně zvýšit počet poptávek (skoro více, než celý zbytek webu).
Příklad:
A jak na to?
Vezměte benefit (doprava, odbornost, design, user friendly využití)
“Získejte ___XYZ díky našemu speciálnímu přístupu ___ benefit”
“Vyhrajte více výběrek. Získejte více klientů. Prodávejte nemovitosti za dráž a rychleji.” zde nám chybí jak, což dále vysvětlujeme v popisu pod headlinem.
A jak to vypadat nemá?
“Jsme firma na ABC a děláme toto.” A člověk už tohle ví z reklamy. Tímto vyhodíte veškerou pozornost oknem.
“Víc peněz a času za míň práce” - prázdné a neuchopitelné fráze, které slibují všichni. Ukažte jak, nebo alespoň detailněji.
Recenze nestačí. Případovka ukazuje reálný příběh toho, jak jste pomohli. Čím víc odlišných případovek (3-5), tím větší šance, že se trefíte do stejného problému (příběhu), jako má váš potenciální zákazník.
3 body, co mají případovky obsahovat:
TIP: Do případovky se dá “na tajňáka” vměstnat vaše unikátní výhoda (viz bod 1. propozice) - tedy pomohli jsme díky naší unikátní výhodě”
Existují různé typy případovek. Malý formát na pár řádků nebo velký na X stran, statistiky, video z hotového produktu a další - nenuďte všechny stejným formátem, jako to dělají ostatní firmy.
Příklad středně velkých případovek s více možnostmi.
Poměřovat se s konkurencí je třeba na US trhu běžná kapitalistická praktika. U nás míň. Firmy nechtějí ukazovat na konkurenci. To ale není potřeba. Pokud jste firma, můžete se srovnat s “freelancerem”, nebo s jinou firmou beze jména (schovanou pod pojem "ostatní na trhu").
Nedělejte z tohoto přístupu teleshoping. Stačí 3-5 hlavních bodů. To může být jednoduchá tabulka ANO / NE (Služba je vhodná pro zaměstnance My - ANO, konkurence - NE), případně dvou sloupcové srovnání vaše firma / konkurence, a pod tím “naše firma využívá top AI technologie / konkurence běží na papírových šanonech”
Srovnání našeho produktu Káčko (káva) s energiťáky, které dodáváme B2B do firem a restaurací.
Další dva body slouží jako opěrné sloupce pro vaši prodejní stránku. Lidi nežijí ve vakuu, někteří se zajímají do hloubky - a těm chcete ukázat 2 věci - jak jste důvěryhodní a že jste odborníci.
Na trhu jsme už 25 let. Děláme XY a naše hodnoty jsou poctivost a kvalita služby! - proboha jen to ne.
Představte si, že sedíte na rande (nebo firemním networkingu) a takhle se vám někdo představí. Pravděpodobně už hledáte takové to tlačítko na přeskočení nudné reklamy.
V době AI existuje spousta scamů a rychlokvašek - proč je to důležité? Lidé jsou (právem) podezřívaví. Stránka O nás vám dává možnost ukázat, že se vám dá věřit. U služeb a B2B to bývá často 2-3. nejnavštěvovanější stránka. Co by měla obsahovat?
Pro potenciální zájemce může vyjadřovat důvěryhodnost vždy něco jiného, proto podstránku neplňte slepě, ale výzkumem zjistěte, co je na vás pro lidi nejzajímavější.
Příběhový carousel na stránce o nás
Váš blog musí být buď zábavný, naučný, nebo velmi zajímavý (jasně ty Tollare, to se ti řekne).
Zde přichází na scénu znovu výzkum (my víme, je to otravné). Co potřebujete o svých čtenářích vědět?
I nejnudnější obory se dají podat jako holywoodský srdcervoucí biják. A nebo prostě jednoduše, ale chytlavě. Těm fachmanům, kteří umí krásně napudrovat nudný příběh, se říká markeťáci (a děláme to s láskou).
Správně nastavená analytika (Google Analytics 4) je základ toho, aby fungovala reklama. Na webu jsou ale důležité tzv. heatmapy - vizuální zobrazení vašich stránek, kam lidi doscrollují a kam klikají.
Tip: Do FAQ (často kladené dotazy) můžete dát různé informace - obavy, motivace, benefity, dodání apod. - a poté koukat do této heatmapy, kam lidi nejvíc klikají. To je poté nejvíc zajímá (cenu doporučujeme vynechat).
Příklad:
Chcete změnit zájemce, kteří k vám koukají do výlohy, na spokojené klienty, kteří se vracejí? Pojďme se spolu podívat, jak upravit vaší komunikaci, aby lidé začali pořádně poptávat.